Zprávy

Olympijské hry Paříž 2024 v číslech – II.

15. listopadu 2024

V hostitelské zemi zaznamenala společnost France Télévisions na svém lineárním kanálu France 2 průměrnou sledovanost zahajovacího ceremoniálu 23,2 milionu diváků, přičemž nejvyšší sledovanost činila 25,2 milionu. To znamená, že francouzská sledovanost této události překonala celkovou sledovanost zahajovacích ceremoniálů v Pekingu, Londýně, Riu a Tokiu. Přenosy ze závěrečného ceremoniálu France Télévisions sledovalo více než 17 milionů diváků, což odpovídá podílu na trhu ve výši 77,3 %. 

Společnost NBC, jejíž smlouva o vysílání her v USA má hodnotu 7,65 miliardy dolarů, což z ní činí největšího sponzora celosvětového olympijského hnutí, dosáhla celkové sledovanosti 30,6 milionu diváků v odpoledních přímých přenosech a v hlavním vysílacím čase přenosů z Paříže 2024 na všech platformách, což představuje 82% nárůst oproti Tokiu 2020. K vyšší sledovanosti přispělo určitě i angažování Snoop Dogga, který během olympijských her pracoval jako zvláštní zpravodaj NBC.  Přenosy sledovali také diváci na streamovací platformě NBC Peacock, kde byl zaznamenán nárůst o 40 % v porovnání s předchozími olympijskými hrami. 

V Evropě dosáhla společnost Warner Bros Discovery (WBD) na svých lineárních a digitálních platformách více než 215 milionů diváků, což bylo o 23 % více než v případě Tokia 2020. Na Discovery+ a Max bylo odvysíláno více než sedm miliard minut, což přispělo k rekordnímu počtu placených registrací WBD během olympijských her. Také ostatní vysílací společnosti po celém světě zaznamenaly během olympiády i po ní vysoká čísla sledovanosti.

Britská veřejnoprávní stanice BBC zaznamenala rekordní počet streamů svého přenosu online, a to 218 milionů, což je více než dvojnásobek oproti 104 milionům zaznamenaným v Tokiu. Její televizní přenosy dosáhly ve 14 dnech nejvyššího počtu více než šesti milionů diváků, přičemž zlatá medaile Keely Hodgkinsonové přinesla největší sledovanost 9,1 milionu diváků na BBC One a BBC iPlayer.

Paříž 2024 si skutečně dobře osvojila sociální média a kulturu influencerů. Před začátkem akce NBC získala 27 tvůrců, kteří vytvářeli obsah přímo na místě her. Do konce her došlo k rekordnímu využití digitálních a sociálních mediálních platforem MOV, včetně webových stránek a aplikace Olympijské hry, které během Paříže 2024 oslovily přibližně 300 milionů lidí. MOV rovněž oznámil, že aplikace Olympijské hry byla během her sportovní aplikací číslo jedna ve více než 70 teritoriích a celkově aplikací číslo jedna na klíčových trzích, včetně USA, Francie a Itálie. Oficiální účty olympijských her na sociálních sítích během Paříže 2024 získaly více než 32 milionů nových sledujících, což je více než trojnásobný nárůst oproti Tokiu 2020.

Pravděpodobně nejrušnější platformou sociálních médií během akce byl TikTok, kde olympionici využili příležitosti propagovat své zapojení do her a ukázat své osobnosti v době, kdy na ně byla upřena celosvětová pozornost. TikTok totiž oznámil, že na platformě bylo více než 1,3 milionu příspěvků souvisejících s Paříží 2024, což je o 1 828 % více než v případě olympijských her v Tokiu. Kromě toho 233 440 tvůrců vytvořilo obsah pod hashtagem olympijských her, zatímco hashtag Paříž 2024 byl zahrnut v 526 700 příspěvcích.

Mezi nejvirálnější hvězdy patřil norský plavec Henrik Christiansen, který za své příspěvky o čokoládových muffinech v olympijské vesnici nasbíral 83 milionů zhlédnutí. Pozornosti Paříže 2024 využila také Ilona Maher, americká hráčka sedmičkového ragby, která se stala nejsledovanější hráčkou ragby na světě s více než 5,4 milionu sledujících na svých účtech na TikToku, Instagramu a X. Jen na svém účtu TikTok nasbírala osmadvacetiletá hráčka v průběhu her více než 50 milionů zhlédnutí.